Der Internationale Tag des Ehrenamtes wird jährlich am 5. Dezember als Gedenk- und Aktionstag zur Anerkennung und Förderung ehrenamtlichen Engagements abgehalten. Er wurde 1985 von der UN mit Wirkung ab 1986 beschlossen.

2020 Theme: Together We Can Through Volunteering

Over the last months, as the COVID-19 pandemic has ravaged across the world, volunteers have been at the forefront of medical, community and societal responses. Headlines in the world’s media have paid credit to volunteers for all kinds of work, from helping to provide medical care, to doing shopping for vulnerable neighbours, or checking up on elderly people living alone.

This year’s International Volunteer Day campaign thanks volunteers worldwide and also sheds light on the difficulties and needs of volunteers during the pandemic. Showing the impact of volunteers in their communities during this crisis, we will reach to all corners of the globe with the message „Together We Can Through Volunteering“.

Thank you volunteers!

“On International Volunteer Day, I appeal to all governments to promote volunteering, support volunteer efforts and recognize volunteer contributions to the achievement of the Sustainable Development Goals. Volunteers deserve our heartfelt thanks.”
António Guterres

UNICEF Deutschland: Gemeinsam ändern wir die Welt für Kinder

UNICEF – das Kinderhilfswerk der Vereinten Nationen (UN) – ist in über 190 Ländern auf der Welt jeden Tag im Einsatz für Kinder. Jedes Kind auf der Welt hat das Recht auf eine Kindheit – UNICEF ist dafür da, dass aus diesem Recht Wirklichkeit wird.

Das Deutsche Komitee für UNICEF – 1953 als Verein gegründet – ist heute eine der wichtigsten Stützen der weltweiten UNICEF-Arbeit. In ganz Deutschland engagieren sich 8.000 Ehrenamtliche in mehr als 240 UNICEF-Gruppen.

Ganz herzlichen Dank an alle Ehrenamtlichen – auch Sie können das Leben mit einem Ehrenamt schöner machen!

Ann-Kathrin-Linsenhoff-Stiftung für UNICEF

@UNVolunteers